zaterdag 27 februari 2010

innerlijke rust

De laatste tijd kom ik niet aan mijn innerlijke rust toe. Ben met zoveel dingen in mijn hoofd bezig dat het nadenken soms al te veel lijkt. Als alles stil is in huis moet ik geluiden om me heen hebben. Heb ik te veel geluiden om me heen kan ik behoorlijk grauwen en snauwen.
Mediteren wat is dat??
Dat lukt me al helemaal niet op dit moment. Even rustig gaan zitten lijkt soms al teveel. Ja achter de computer lukt het me. Maar voor de rest heb ik een opgejaagd gevoel. Als of er iets moet gebeuren en ik er niet achter kom wat.
Ben er ook sinds gisteren achter dat dit aan het spelen is. Maar dan kan ik afgeleid worden door de dingen buiten en zo nu en dan weglopen. Wat ook regelmatig gebeurt.
Wandelen brengt wel gesprekken naar boven samen met vriendlief of als ik zelf loop gedachtes. Maar dan nog heb ik niet de rust om rustige te zitten en te zijn.
Dat mis ik echt enorm.
Van de week meerdere malen geprobeerd en als ik dan ga zitten dan moet er een muziekje op of de tv moet aan. Allemaal dingen die moeten voor mijn gevoel. Misschien ligt daar wel de link
Het woordje moeten breng bij mij toch wel een antipathie naar boven. De laatste tijd moet ik al zoveel.
Ik moet afvallen (en dat wil ik ook absoluut)
ik moet opletten met wat ik eet (anders val ik niet af)
ik moet het huishouden doen samen met vriendlief
ik moet boodschappen doen
ik moet rekeningen betalen
ik moet werken anders is er geen geld
ik moet meer bewegen
ik moet dingen van het verleden loslaten want die zijn op dit moment niet belangrijk

ZO kan ik wel doorgaan. Een hoop van het moeten zit al verweven in het dagelijks leven maar toch. Zou soms gewoon weer eventjes ik willen zijn. Even lekker zitten met mezelf en de natuur. Maar denk dat er ook een stuk angst zit als ik dat ga doen waardoor ik het niet doe. Ben met zoveel dingen bezig die emotioneel heel heftig zijn voor mij. Daardoor blokkeer ik daar mezelf een beetje in om maar te kunnen functioneren. Maar ja dat gaat nu zijn tol eisen.
Het moeten mag van mij willen worden. Het verwerken van de dingen die nu spelen daar heb ik tijd voor nodig. Tijd en rust.
Rust kan ik mezelf wel geven. Tijd zal ik er vrij voor maken. Dichterbij mezelf komen is wat ik wil.
Misschien is het gewoon ook de dingen omdraaien naar ik wil.
Ik wil werken
ik wil afvallen etc

Denk dat ik vandaag en anders morgen maar een ritueel voor mezelf ga doen. Zodat er wat meer rust in me komt. Denk dat het morgenavond word dan is het ook volle maan. Zodat ik alles wat meer op een rijtje kan krijgen en mijn gevoel weer kan openen. Heb geen zin om mezelf voorbij te lopen.
Kan de Godin bridget vragen om heling en inzichten. Het idee van het ritueel brengt al meer rust in m'n lijf. Het is een goede beslissing om te doen.

Blessed be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten