vrijdag 19 februari 2010

Leuke weekend voor de boeg

Van het weekend staan er allemaal leuke dingen gepland. Zo wie zo de weekend zitten bij ons altijd heel vol met allerlei dingen om te doen of uit stapjes.
Maar dit weekend moest ik echt keuzes maken.
Zo staat er weer een gothic beurs in Rijswijk. Zo zou ik eventueel bij de Viersprong gaan wandelen. Zondag was er ook van alles mogelijke maar hebben we ook een keuze gemaakt.
Morgen ga ik wandelen met vrienden in Vuursche. Ben er nog niet geweest maar heb gewoon heerlijk zin en behoefte om te wandelen. Mocht dit door wat voor reden niet doorgaan hebben vriendlief en ik afgesproken om te gaan wandelen in de viersprong. Een stukje Biesbosch.
Zondag gaan we naar de Wolven. Dit hebben we vorig jaar eind augustus ook gedaan. Het was een hele bijzondere ervaring die ik maar al te graag een keer over wil doen.
Je kan zo dichtbij ze komen dat is gewoon ongelofelijk. De mensen die de wolven organiseren die zijn echt hartstikke lief.
Ze hebben alle vragen beantwoord die we hadden. Bovendien zouden we er maar 1 uurtje zijn en we zijn er toen veel langer gebleven en hadden nog wel langer willen blijven vooral vriendlief en ik. Het was ook het verjaardagscadeau voor mijn vriendlief.
Nu gaan we zondag met een collega en haar zoontje. Ben benieuwd hoe die het gaan ervaren.
Ik wilde graag terug omdat we ze nu beter kunnen zien want er zijn minder planten. Maar ook om dieper op zielen niveau in contact met ze te komen.
Want zodra ze diep in je ogen kijken gebeurt er van alles. En het diep in je ogen kijken hoef maar heel even. Uiteraard gaat er een camera mee. Misschien wel 2 zodat we beide foto's kunnen maken.
Ik heb tegen mijn collega verteld dat ze haar zoontje en misschien haar zelf maar even alle vragen die ze hebben moeten opschrijven. Zodat als ze daar zijn er geen eentje kunnen vergeten.
Ben ook wel heel benieuwd naar hun reactie. Aangezien ik heel enthousiast over dingen kan vertellen kan het voor hun wel een complete flater zijn.
Maar dat denk ik niet.
Waar kan je nu echt zo dichtbij wolven komen die zoveel ruimte hebben. Want in een dierentuin zitten ze veel te dicht op elkaar en hebben te weinig bewegingsruimte. Ook al proberen ze het nog ze gaan niet buiten de normen van de wet. Terwijl de dieren veel en veel meer ruimte nodig hebben.


Mocht je ook geinteresseerd zijn kan je op de volgende website dingen ervan bekijken:
http://www.wolf-center.eu/
Daar kan je eventueel ook een afspraak maken om langs te gaan. Hou er rekening mee dat het een behoorlijk stukje rijden is maar absoluut de moeite waard als je meer van wolven wil weten.

Je kan ook een wolf adopteren. Dat hebben vriendlief en ik ook gelijk gedaan. We hebben Nuri geadopteerd. Misschien dat we van het weekend er nog eentje gaan adopteren maar dat zien we daar wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten