vrijdag 19 februari 2010

ritueel van Imbolc

Met imbolc heb ik een viering gegeven met in mijn ogen een heel mooi ritueel. Dat ritueel bleef als een draad door de viering heen gaan.
Tijdens een meditatie kregen ze een bol in hun handen. Die bol staat voor de dingen die ze hebben losgelaten in de meditatie en die nu als iets moois en puur mag gaan groeien.

Later had ik in een andere kamer een cirkel van licht gemaakt door waxinelichtjes aan te steken (was de bedoeling een spiraal van licht te lopen, alleen was de ruimte daarvoor te klein). In het midden van die cirkel lag aarde en stond een bloempot. Het was de bedoeling om de bol van de meditatie te planten in de cirkel van licht. Terwijl dat werd gedaan zong ik de chant ancient mother.
Degene die het onder ging vond het een heel mooi ritueel. We hadden tijdens de viering ook nog melk opgeladen in de energie van Imbolc. Deze werd als beginnende voeding aan het nieuwe gegeven.
Zelf heb ik later hetzelfde ritueel gedaan. Alleen iets anders omdat ik niet zelf in een meditatie kan wegzakken als ik die zelf voorlees.
Ik heb een stuk angst wat getransformeerd mag worden zodat ik het echt los kan laten in de bloembol gestopt. Daarna tijdens het planten heb ik ancient mother gezongen.

Gisteren keek ik even naar de pot. En tot mijn verbazing maar ook tot mijn blijdschap komen er een paar groene puntjes omhoog. Heb echt het gevoel daardoor dat mijn offer is geaccepteerd.
Als ik er dan naar kijk kan ik niet anders dan genieten.
De bloembollen die over waren zijn meegegaan naar mijn Oom en tante. Hoop dat ik daar dan binnenkort ze kan zien groeien.

Blessed be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten