donderdag 4 februari 2010

welzijnscoach

Morgen om 12 uur heb ik een afspraak met een welzijnscoach. Heb al over de mail meerdere malen contact gehad met haar. Ook over de telefoon hebben we elkaar gesproken.
Maar toch is het altijd spannend als je dan iemand ineens in het echt gaat zien. Tenminste dat vind ik.
Nu had ik die afspraak al een aardige tijd bij haar staan. Nog voor dat ik het gedoe met het ziekenhuis had. Ik wilde kijken wat ze me te bieden heeft om af te vallen. Maar nu dat met hulp van een verpleegkundige ga doen leek me het niet handig om ook nog eens bij haar op het afvallen te gaan richten.
Dus na wat heen en weer genaild en een paar dagen er over heen laten gaan. Heb ik besloten om toch naar haar toe te gaan.
Ze kan me meer bieden dan alleen maar het lichamelijk. Zo kunnen we gaan onderzoeken waarom ik zo onregelmatig en verkeerd eet. Oke de laatste dagen ben ik me heel bewust van mijn eetpatroon omdat ik het bij moet houden voor het ziekenhuis vrijdag.
Hum misschien een idee omdat elke dag maar te doen. Maar dan doe ik het op een bepaald moment niet meer.

Alleen heb ik geen zin om weer heel mijn verleden op te rakelen. Sommige stukken doen nog zo'n zeer. Daar zijn de wonden nog geen eens van aan het dicht gaan. Niet dat ik nu medelijden wil absoluut niet.
Ik wil gewoon niet weer een slechte weg afslaan omdat er dingen van het verleden naar boven komen. Daar ben ik meer gevoel voor.
Betrek dingen snel naar de negatieve kant. Ook al probeer daar steeds meer en meer op te letten.

Aan de andere kant is het ook bijzonder om dit nu in deze tijd te doen. In de tijd van Bridget. De godin van genezing en heling.
Aan haar kan ik extra hulp vragen morgen. Zodat het niet te veel pijn gaat doen.
Bovendien wil ik niet huilen bij een wat vreemdere. Maar soms kan dat zoveel lekkerdere zijn.
Ik wil niet beoordeeld worden om hoe ik eruit zie maar om wie ik ben.
Zo wie zo zie ik ook tegen de reis op. het is in Zutphen.
Nou ja het gaat goed komen. Ik ben altijd nog degene die besluit wat ik vertel en wat er niet verteld word.
Niemand kan me verplichten om alles te vertellen.
Ben gewoon een beetje zenuwachtig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten