vrijdag 26 februari 2010

feriliteits verpleegkundige 26-02

Ben net terug van de feriliteits verpleegkundige. Ik moet toch wat meer calorieën binnen krijgen om mijn lichaam goed te laten verbranden.
Dr Frank dieet mag ik niet gaan doen. Ook al is het eventueel wel goed voor mensen die pcos hebben. Baal daar wel een beetje van. Maar ja ik doe nu nog maar even wat ze zeggen.
Dat ik pcos heb is inderdaad nog niet helemaal gediagnosteerd maar er is wel een groot vermoede. Alleen omdat ik te groot overgewicht heb kan het nog niet helemaal geconstateerd worden.

Nou dat was een beetje het nare kantje van het verhaal.
De resultaten na drie weken zijn zeer positief al zeg ik het zelf.
vetpercentage is 1,1% gedaald.
spiermassa is 0,6% gestegen
Vocht is ook 1,1 procent gestegen was op het randje van goed
Ideaal gewicht stond op 96,3 is nu 95,9
Centimeters heup is 6cm minder
centimeters taille is 5 centimeter minder.
Gewicht was daar ook minder dan op de wii. Maar ik blijf van de wii uitgaan.
Beweging catogorie is van 1 naar 3 gegaan. Ben dus veel meer gaan bewegen.

Vind het wel resultaten waar ik best wel trots op ben in 3 weken tijd.
19 maart heb ik weer een afspraak staan. Dus we gaan er weer voor. Op naar het volgende positieve resultaat.
Ik moet ook foliumzuur gaan slikken en anders vitamine tabletten waar alles in zit. Huis omdat je niet alle stoffen binnen krijg.
Maar ook omdat we proberen zwanger te worden dan schijnt het goed te werken.
De verpleegkundige wist namelijk te vertellen dat (niet in alle gevallen) als er een kindje met een open ruggetje geboren is het vaak er aan heeft gelegen dat de moeder geen folium heeft geslikt.

De weegschaal gaf een hoog calorieën waarde aan en dat deed hij de vorige keer ook al. Vandaag maar even gevraagd van hoe en wat. Blijkt dat de weegschaal dan denkt na aanleiding van mijn gewicht en alles wat ik binnen heb gekregen. Nou dat is wel even schrikken wat die dan denkt. Namelijk 4247 calorieën.
Ik moet nu tussen de 1759 en de 3500 calorieën per dag binnen krijgen. Vind dat laatste getal wel erg hoog en dat ga ik ook zeker niet doen.
Kom zelf soms amper aan de 1759.
Maar ja ik kan een eetpatroon die ik al jaren heb niet in eens helemaal goed veranderen naar de goede dingen.
Maar ben wel zeer goed bezig met alles.

Groetjes Regina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten