dinsdag 9 februari 2010

het gaat goed

Van de week zag ik zo ontzettend tegen alles op. Overal zag ik spoken en griezels. Nu dat de dagen langzaam hun ritme gaan vinden gaat het met de dag beter.
Heb geen grote moeite meer met drinken van 4,5 liter water per dag. Die halve liter flesjes zijn ideaal.
Mijn eetdagboek hou ik ook heel trouw bij en schrijf zodra ik gegeten heb het gelijk op. Zodat alles wat er in mijn lijf komt er op staat. Bovendien zet ik ook de tijden erbij van het sporten en wandelen.

maar het is bij mij gelijk radicaal veranderd anders werkt het niet. Ben gelijk de volgende dag begonnen met brood te eten. Ben ook gelijk begonnen met meer bewegen.
Heb ook zoiets van doe het elke dag voorlopig en dan kan ik over een tijdje misschien een dag overslaan maar nu nog niet.
Als ik er nu eentje oversla dan gaat alles de mist in.
Ik probeer elke maaltijd rustig aan de tafel te eten zodat daar een rustmoment is. Mocht dit niet lukken vanwege onderweg zijn of zo ja dan is het jammer.
Ik probeer een beetje op tijd op te staan zodat ik 3 maaltijden met eventuele gezonden tussendoortjes kan eten.
Snoepen doe ik niet. Maar dat deed ik daarvoor al een heel stuk minder.
Het avond eten word samen aan de eet tafel gegeten. Ik een kleiner bord dan vriendlief. Want ja hij hoeft niet af te vallen. Eerder aankomen zou je zeggen als je hem ziet.

Nou het bewegen is ook radicaal veranderd. Elke dag sta ik op de wii fit en doe dan ongeveer 1 uur en 20 minuten sporten. Vandaag dan iets meer.
Elke dag probeer ik of net voor of net na het eten te wandelen een uurtje. Zodat er nog wat extra beweging is.
Heb met iemand afgesproken om samen te gaan sporten. Moet dat alleen nog afspreken wanneer we gaan beginnen. Tot die tijd blijf ik op de wii werken en wandelen. Zo wie zo zal het wandelen wel blijven. Vriendlief en ik vinden het allebei wel lekker.
Even er uit en even de natuur in of lekker bij mensen naar binnen kijken.
Alleen emotioneel zit het allemaal nog wel erg hoog. Probeer het van me af te schrijven maar het wil nog niet echt loskomen.
Dat heeft nog even zijn tijd nodig. Er komen kleine gedeeltes uit en dat is ook goed. Kan niet alles in 1 keer verwerken.

Al met al ben ik wel trots op mezelf dat het goed gaat en het me ook lukt. Nog geen terug val gehad. Ja emotioneel maar niet qua eten.

Groetjes Regina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten