woensdag 17 februari 2010

confrontaties

Ik had het bericht ouders wat hier ergens bij andere berichten staat ook naar mijn welzijnscoach gestuurd.
Van de week kreeg ik daar een reactie op. Niet dat ik daar blijer van word. Maar het is goed om de confrontaties aan te gaan.
Ze gaat niet op het onderwerp in door het helemaal uit te pluizen nee ze laat het aan mij over. Ze heeft na aanleiding van het mailtje de mail in 2 stukken verdeeld wat als gevolg heeft dat er 2 onderwerpen zijn om mee te werken.
Ouders en Vrienden
Daar vanuit zijn er vragen gesteld die ik nu mag gaan beantwoorden. Confronterende vragen> Auw vragen.
Maar wel vragen die me verder kunnen brengen en me misschien een ander inzicht kunnen brengen. Zodat ik er steeds meer rust in kan vinden.

Simpel iets.
Ik ben heel bang om net zo'n moeder te worden als mijn moeder voor mij is. Wetende dat ik verder ben dan haar en confrontaties niet leuk vind maar wel aanga. Ik Probeer met mijn gevoelens te werken en ze te uiten ook al lukt me dat niet altijd.

Maar haar vragen (welzijnscoach) op dat stukje van het bericht is:
Hoe zie jij je ouderschap?? Hoe definieer jij een goede ouder??
Vragen waar ik nu even geen antwoord op heb. Ik weet alleen dat het tranentrekkers zijn voor mij.
Er word mij een spiegel voor gehouden. Een spiegel die nu even zeer doet. Wetende dat het goed komt.

Dan het hoofdstuk vriendjes/school/ scouting;
Er is ooit een leiding geweest bij scouting die aan mij vroeg of ik wel vrienden had.
De vraag van mijn welzijnscoach:
Wat zei jij tegen de leiding als die vraag aan je gesteld werd en wat was hun reactie hier dan op??

Een auw moment. Echt geloof me.
Ergens ben ik er nu enorm tegen aan het schoppen. Aan de andere kant heb ik het balletje zelf op gegooid en is het nu de tijd om er nog dieper aan te werken.
Het is ook wel bijzonder dat ik het in deze tijd mag verwerken.
Met de hulp van de godin Bridget. De godin van genezing en heling. Nou dat is echt iets wat ik nodig heb.

Blessed be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten